27 mhz linear type spoken 250

Met hoeveel watt sta jij rond te vonken?

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg

27 mhz linear type spoken 250

Berichtdoor emil » 27 dec 2007, 22:23

als zendamateur krijg je nog wel eens wat
zo als ik ik kreeg een linear van 250 watt
hij was stuk anders kreeg ik hem niet!! in de
na avond toch maar eens los geschroeft en bekeken aan de binnen kant!!
het zag er niet uit veel weerstanden waren zwart van kleur , maar op somige kon ik de
weerstand waarden nog goed zien.
heb deze vervangen, en wat printbanen waar ik kon zien dat er ooit een printbaan was
draad er over heen gesoldeerd.en zag dat er 2 dikke torren in zaten(mrf454) ik heb de boel in mekaar gezet en aan gesloten
en hij deed het dik 20 amp bij 13,5 volt dat is toch zo,n 270 watt.
maar het was van korte duur!! na een poosje deed ze het niet meer!!
nu heb ik een grote vraag!! kent iemand deze Linear!!
ik ben op zoek naar een schema hier van !!
dit staat er op aan de voor kant
HF LINEAR AMPLIFIER SPOKEN TYPE 250
emil
 

Berichtdoor zwarte draak en lady » 30 dec 2007, 16:23

schema's zal nog is eve kijken in het dikke boek .....maar de mrf 270 watt fm is wel te dus ik denk nu dus ook dat de torren einde verhaal zijn .......en dan denk ik toch echt dat je beter kent wachten tot je weer een andere liniair hebt denk aan de b150p zit er maar 1 van in ....de b300p zitter er 2 torren in en dacht dat de mrf tor die je erin hebt zitten gelijk is aan de sd1446 hoop dat je er wat aanhebt
greetzz robin
zwarte draak en lady
 

euhmm

Berichtdoor Uvcfm993 » 31 dec 2007, 14:00

Zou die lini 250 watt moeten geven dan ? Als ik naar de specs kijk zouden 2 mrf454's in balans niet meer als een watt of 150 geven, bij een opgenomen vermogen van een ampere of -40- .
Jij hebt het over 20 ampere.. Ik denk dat er al een MRF defect geweest is toen je ging testen, waardoor je een verschrikkelijke misaanpassing keeg, en de goede fet het ook binnen de korste keren begaf.....

Grtzzz.. Peter
Uvcfm993
 


Keer terug naar Linears

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten