Waarom heb jij een CB/Bakkie

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Waarom heb jij een bakkie/CB???

- Voor de locale tokkel?
122
36%
- Om mee te DX'en?
102
30%
- Voor de vossenjacht?
22
7%
- meer dan 1 ik ben gewoon 27mc verslaafd!
92
27%
 
Totaal aantal stemmen : 338

Re: Waarom heb jij een CB/Bakkie

Berichtdoor 19-AC-163 (Evert) » 09 apr 2009, 21:46

Hey mark van deze kant alvast succes gewenst op 13 mei voor de n cursus :wink:
19RSN1001 schreef:TX/RX :superstar 2000 DX met cw,lsb,usb,am,fm
5 banden

LUL IJZER : KPO ECHO master work classic

aantal whiskeys: 130 pep am/fm : 250 pep watt ssb alleen zo nodig

voor stations dichtbij staat me tranceiver op 8 watt en afstan van 100 meter van me af op 2 watt

ANTENNE : GPA 5,5 meter belastbaar tot 1KW

SWR METER : CB master , gloof ik weet niet zeker

ik vind gewoon leuk en het is uit eindelijk na aanschaf goedkoper dan met je abbonement of prepaid toch,
en voor de rest ik heb er altijd wel interresant gevonden, ook met politie etcen dat c2000

en ja ik heb 13 mei examen voor de N-licentie als ik hem haal dan is het mee genomen

MvG 19RSN1001 Mark
19-AC-163 (Evert)
 

Re: Waarom heb jij een CB/Bakkie

Berichtdoor tokkelaar » 10 apr 2009, 08:06

wilde hem eigenlijk alleen voor in de auto, maar ik ben er thuis even mee aan de slag gegaan sinds een paar dagen.
had mijn setje na 15 jaar van zolder gehaald. Gister een nieuwe boomerang antenne aangeschaft, ga hem dit weekend aansluiten.
Maar ga hem in de garage op de achtergrond gebruiken, kijken of er nog wat activiteit is in de omgeving :D

En toch maar kijken voor een andere in de auto.
tokkelaar
 

Re: Waarom heb jij een CB/Bakkie

Berichtdoor Edje555 » 05 aug 2009, 06:29

Sins maart 1980 toen de Marc 22CH 0,5Watt werd vrijgegeven was ik 9jaar en ik kreeg voor mijn verjaardag september 1980 een bakkie omdat ik die zo graag wilde en mijn ouwe had al een Skyline SM-2010 bassis met een boemerang, en niet veel later een BigStick 1/2 op de flat .
Ik kreeg eerst een Major-3000 mobiel bakkie met een grote metalen plaat met daarop een DV-27 met vaste voet ! wow, nee vanuit boskoop op de 1e verdieping kon ik Rotterdam halen !! ja toen met 0.5Watt
Later kreeg ik een Amroh CB-708 Deluxe en die werd omgebouwd naar maar liefst 2Watt en 40CH met 7 Alpha kanalen ! en dat in 1981 :D
in 1985 was het bakkie kapot gegaan en in de vuilnisbak beland ,maar na 1 jaar begon het weer te kriebelen en kocht een GPA en een Ham Concorde 3 met 12Watt ! en daarna vele radio's gehad, Lincolns,jacksons,Grant , Ham Jumbo , Galaxy Saturn , Sommerkamp,veel 40ch dozen van Danita tot Midland en vele diverse antennes op de Auto en Bassis.
Jaar 1992 kwam packetradio erin en gelijk ook aan deze Hype meegedaan tot 1999 omdat iedereen verdween naar internet :( zonde.. was altijd wel leuk via Nodes doorgelinkt te worden tot aan Arnhem aan toe via Utrecht en Veenendaal.
Daarna in het jaar 2001 een Stabo XF-9082 gekocht vanwegen zijn mooie uiterlijk en functies , maarja 1e versie was niet best (brakke voeding) gauw weer weggedaan en een Magnum Delta Force gekocht , was een geweldig ding alleen op SSB produceerde hij teveel White Noise..
in 2002 nood gedwongen verhuisd waar ik mijn Imax niet op hoogte kwijt kon en die stond op een stuk pijp in de slootkant op 5meter hoogte , maar helaas in november 2002 met een storm is de Imax op het tweede deel afgebroken ! , daarna begin 2003 alles verkocht.
en anno 2009 , weer begonnen , inmiddels verhuisd naar een mooi hoekhuis en daar staat een Antron99 op 8Mtr (tophoogte 13,5mtr) op de mast boven het dak uit te zwaaien naar andere CB'ers.
En waarom dit ? geen idee ik ben er mee opgegroeid en het zit gewoon in mijn bloed en het bloed kruipt waar het niet kruipen kan, het blijft fascinerend magnetische golven uit de Ether en altijd leuk om weer oude bekende te spreken die na 7jaar er nog steeds op zitten.
:wink:
Edje555
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 13 jul 2009, 18:44

Re: Waarom heb jij een CB/Bakkie

Berichtdoor Sheriff » 08 sep 2009, 17:50

ook ik ben weer in nostalgische bui begonnen met de 27mc. en het is begonnen met het idee om weer te gaan vossen. de thuisbasis is nu aangesloten om lekker mee te luisteren en te tokkelen. kijken of ik nog oude bekenden tegenkom.

Dus ik heb ook gekozen meer dan 1... maar ben niet verslaafd.
Sheriff
 

Re: Waarom heb jij een CB/Bakkie

Berichtdoor Thijs » 08 sep 2009, 18:41

Hmmm ontkennings fase....
Gevaarlijk :lol:
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Re: Waarom heb jij een CB/Bakkie

Berichtdoor Sheriff » 08 sep 2009, 18:56

ghehehe,

helaas, daar heb ik teveel zelfkennis voor. Het is weer een vlaag, maar het staat niet vast hoelang deze weer duurt ;)
Sheriff
 

Re: Waarom heb jij een CB/Bakkie

Berichtdoor Michel Amateur » 02 nov 2009, 21:32

Hier is de hobby weer opgestart om te gaan dx,en en in de winter maanden ook wel op DX in Nederland.

Had de hobby 15 jaar terug stop gezet dat waren voor mij de Packet jaren WR1BBS 24Hrs op kanaal 1,34,38 en kanaal 40

Dat heeft zo,n jaar of 5 gedraaid.
Daar voor ook veel dx gedaan in de goede jaren toen er zeer goede condiet,s waren in FM mode kon men makkelijk met USA praten 9+30
Werkte toen met een 3 elements beam en daar staat een lincon achter te draaien.
Daar voor werkte ik veel lokaal met mensen uit de buurt vaak de kachel aan wat eigenlijk niet nodig was maar ja je was jong dus het maakte je allemaal niet zo veel uit.

Ik Ben toen 2 x uit de lucht gehaald 1 x met een president Jackson en 1 x met de president lincon die stondt ook te draaien met de packet.

De laatste boete koste me 750 Gulden die daarvoor weet ik zo niet meer


Nu heb ik de hobby weer opgestart om te dx,en werk ik met een Yagi ZX 5 elements ( home made) en voor de dx in nederland werk ik met een sigma 4 die staat zo,n 1,5 meter boven de beam.
Michel Amateur
 

Re: Waarom heb jij een CB/Bakkie

Berichtdoor Ronnie » 02 nov 2009, 21:57

Aangestoken door Mous :lol:
Ronnie
 

Re: Waarom heb jij een CB/Bakkie

Berichtdoor Abt » 03 nov 2009, 00:17

Ronnie schreef:Aangestoken door Mous :lol:


heb ik jouw bakkes in de fik gestoken?
Abt
 

Re: Waarom heb jij een CB/Bakkie

Berichtdoor Ronnie » 03 nov 2009, 10:49

Mous schreef:
Ronnie schreef:Aangestoken door Mous :lol:


heb ik jouw bakkes in de fik gestoken?

Nee jij begon over bakkies nu heb ik er 1 Steek geen bakkie in de brand(zonde) :lol:
Ronnie
 

Re: Waarom heb jij een CB/Bakkie

Berichtdoor Abt » 03 nov 2009, 12:59

Het communiceren op zich en ook de techniek spreekt mij zeer aan !
Abt
 

Re: Waarom heb jij een CB/Bakkie

Berichtdoor Ronnie » 03 nov 2009, 13:07

En het werkt ook als je geen mibiel oid mee hebt.
Ronnie
 

Re: Waarom heb jij een CB/Bakkie

Berichtdoor 16op418 » 30 dec 2009, 20:05

Voornamelijk voor DX maar ook voor lokale tokkel,alhoewel het hier
in vlaanderen maar povertjes gesteld is met het 27 mc gebeuren.
We zijn hier echt wel een uitstervend ras aan het worden :(
Momenteel in bezit een rci2970dx waar ik best tevreden over ben.
een magnum s9 die mobiel in gebruik is,nog een galaxy saturn en
enkele oudere stalkers uit mijn begin periode.
actief sinds 1985.

Mvg:16op418
16op418
 

Re: Waarom heb jij een CB/Bakkie

Berichtdoor 16sd116 » 19 feb 2010, 18:20

voornamelijk DX alsook de lokale tokkel soms.
sinds kort terug meer en meer cb 'ers te horen op de fm lokaal, mss te maken met het afschaffen van de vergunning begin 2010 !!! :D terug meer en meer oude bekende tegengekomen op de freq. hier in oost vlaanderen.
aktief sinds begin '80 maar dx en vanaf 2000.
Grts, eric 16sd116
16sd116
 

Re: Waarom heb jij een CB/Bakkie

Berichtdoor peter stardust » 14 apr 2010, 13:23

16op418 schreef:Voornamelijk voor DX maar ook voor lokale tokkel,alhoewel het hier
in vlaanderen maar povertjes gesteld is met het 27 mc gebeuren.
We zijn hier echt wel een uitstervend ras aan het worden :(
Momenteel in bezit een rci2970dx waar ik best tevreden over ben.
een magnum s9 die mobiel in gebruik is,nog een galaxy saturn en
enkele oudere stalkers uit mijn begin periode.
actief sinds 1985.

Mvg:16op418

Ja het is wat zo in dat oost Vlaanderen met het uitsterven van de 27mc. Wel hier aan de andere kant van de grens in
oost Zeeuws Vlaanderen is het ook kommer en kwel hoor. Ik heb het Idee dat ik in mijn uppie hier aanwezig ben, ik zal het dan ook van de afstanden moeten hebben. Ik ben al een 11mtr freak vanaf 1971. Ik ben wel blijven hangen in de tijd en werk nog steeds met oudere zendbakken , waarvan mijn Midland 6001 AM + SSB mijn grote favoriet is. Verder een Midland uit 1991. Alle 2 zijn nooit open geweest en zijn standaard. Ik vind het ook nu nog van 40 jaar een mooie hobby, wat is er mooier als er een station ver weg altwoord geef op je call.
Ik hoor nagenoeg heel Vlaanderen op de beam en moet ook constateren dat er niet veel zijn , of het moeten de vrachtwagens zijn die op weg zijn naar Frankrijk of de kust. Ondanks de stilte ga ik toch maar door en geniet nog steeds van deze mooie hobby.

Ik zelf zit er aan te denken of de paar mensen in deze regio niet voor het lokale werk een afgesproken kanaal kunnen hebben zodat we niet steeds voor het lokale gebeuren de hele band moeten afzoeken. Ik denk dan aan Oost en west vlaanderen en zeeuws vlaanderen.

Peter stardust
Inverted V + 2 el homemade Beam 12mtr NAP. rotor=hygain .Midland 8001, President madison.
Avatar gebruiker
peter stardust
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 824
Geregistreerd: 02 apr 2010, 18:02

VorigeVolgende

Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten