Superstar 7000DX

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg

Re:

Berichtdoor erik_ark » 14 mei 2006, 15:47

Arthur schreef:lelijk wil ik hm niet noemen, heeft meer iets weg van een mobilofoon dan een "stoere" bak, maar dat komt meer omdat ie uit de 10mtr amateur scene komt.
Dit was ook echter toendertijd dat Uniden met de 2600 serie kwam )hier beter bekend als de Lincoln' die had ook een ander uiterlijk dan dat men gewend was.
Tijd later kwam zelfs Superstar )die toch een vertrouwd uiterlijk hadden' met iets totaal nieuws, de 7000dx
En tegenwoordig de nieuwste gen. bakken ook weer anders eruit zien.
Tis net als met al het andere, je vind het mooi of niet.


Hier een foto van die 7000DX

Afbeelding
erik_ark
 

Re:

Berichtdoor Arthur » 14 mei 2006, 16:10

erik_ark schreef:
Arthur schreef:lelijk wil ik hm niet noemen, heeft meer iets weg van een mobilofoon dan een "stoere" bak, maar dat komt meer omdat ie uit de 10mtr amateur scene komt.
Dit was ook echter toendertijd dat Uniden met de 2600 serie kwam )hier beter bekend als de Lincoln' die had ook een ander uiterlijk dan dat men gewend was.
Tijd later kwam zelfs Superstar )die toch een vertrouwd uiterlijk hadden' met iets totaal nieuws, de 7000dx
En tegenwoordig de nieuwste gen. bakken ook weer anders eruit zien.
Tis net als met al het andere, je vind het mooi of niet.


Hier een foto van die 7000DX

Afbeelding


die wilde ik plaatsen, maar was ietsjes te groot ;-), maar leuke bak, jammer dat ie niet zo bekend is, en minimaal geleverd is in NL, zou er best eentje willen hebben.
Arthur
 

Berichtdoor erik_ark » 14 mei 2006, 16:13

Ja het lijkt mij ook wel een leuk ding, en ook apart :P
erik_ark
 

Berichtdoor Arthur » 14 mei 2006, 16:15

heb er ooit eentje (werkend) mogen aanschouwen, erg mooi ding, werkt goed en de o zo bekende superstar spettergevoeligheid zat er ook niet in, maar denk dat je het aantal in NL zowat op 1 hand kan tellen.
Arthur
 

Re:

Berichtdoor erik_ark » 14 mei 2006, 16:19

Arthur schreef:maar denk dat je het aantal in NL zowat op 1 hand kan tellen.


Dat denk ik ook wel ja.

En als ik zo naar de specificaties kijk, kan dat ding ook wel best wat geld hebben gekost. Wanneer zijn ze eigenlijk produceren en wanneer zijn ze gestopt met produceren?
erik_ark
 

Berichtdoor Arthur » 14 mei 2006, 16:30

naar mijn weten waren ze in NL verkrijgbaar (waren ze net uit volgens mij) rond 1995 ofzo (echt exact weet ik het niet meer, zal een google'en) en hoe lang ze geproduceerd zijn geen idee, naar mijn idee te kort, wellicht in het buitenland nog te krijgen, in NL was \"stille dood\" van dat moois net zo snel en onbekend als de introductie.
Arthur
 

Berichtdoor erik_ark » 14 mei 2006, 16:54

Ik ben net aan het zoeken geweest bij Google, maar kon niet veel vinden over de 7000DX. Wel een paar handleidingen en schema's, maar daar houdt het ook mee op.
erik_ark
 

Re:

Berichtdoor Arthur » 14 mei 2006, 16:58

erik_ark schreef:Ik ben net aan het zoeken geweest bij Google, maar kon niet veel vinden over de 7000DX. Wel een paar handleidingen en schema's, maar daar houdt het ook mee op.

idem hier, 99% wat ik vond is van iemand die een schema zocht, dus die 7000 zal wel kuren hebben hahahaha
Arthur
 

Re:

Berichtdoor erik_ark » 14 mei 2006, 17:04

Arthur schreef:
erik_ark schreef:Ik ben net aan het zoeken geweest bij Google, maar kon niet veel vinden over de 7000DX. Wel een paar handleidingen en schema's, maar daar houdt het ook mee op.

idem hier, 99% wat ik vond is van iemand die een schema zocht, dus die 7000 zal wel kuren hebben hahahaha


Ah die 99% valt nog wel mee :wink:. Wel waren veel pagina's die ik vond in het Pools en Hongaars. Hier staat ook wel een mooi verhaaltje (tenminste dat denk ik, kan geen Hongaars :P), iniedergeval wel mooie foto's :shock:
erik_ark
 

Berichtdoor Arthur » 14 mei 2006, 20:34

en waar is hier?? en effedoor een vertaal progje halen!!!
Arthur
 

Berichtdoor Ernst » 14 mei 2006, 20:46

99% wat ik vond is van iemand die een schema zocht, dus die 7000 zal wel kuren hebben


Dit kan best kloppen
het interieur van die dozen heeft wat weg van de oude condor mobilefoons
... dus vol met trimmers verstelbare spoelen en bergen potmeters..
Elco's die capaciteitverlies heben doordat het dielectrum uitgedroogd is

Door de jaren heen is zo'n bak door de temperatuurs verschillen helemaal van zijn geloof gelopen.

Het moderne spul wat dus uit een vergevorderd stadium van halfgeleiders bestaat heeft hier gelukkig geen last van ferriet kralen ziten in een kunsttsoffen hulsje.... vroeger zat dat spul klem met een stukje elastiek
dat elastiek verdroogt en de ferriet kraal verloopt etc etc

toen ik mijn lincoln 18 jaar geleden afgeregeld had na de ombouw is hij het altijd perfect blijven doen

m vr gr Ernst
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1739
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Re:

Berichtdoor Arthur » 15 mei 2006, 18:38

erik_ark schreef:
Arthur schreef:en waar is hier?? en effedoor een vertaal progje halen!!!


Onder HIER zit een link verstopt :wink:


gevonden, idd leuke site, en meeste is ook in het engels, alleen de teksten bij het stukje waar de 7000 inzit net niet, en mijn hongaars is net zo slecht als me japans. :lol:
Arthur
 

Berichtdoor Thijs » 15 mei 2006, 19:09

LEuk ding die 7000DX. Ik heb er alleen nog nooit iemand mee gehoord of over gehoord. Toch heb ik al een paar keer jeuk gekregen als ik er 1 op ebay tegen kwam.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4481
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Re:

Berichtdoor Arthur » 15 mei 2006, 19:21

Thijs schreef:LEuk ding die 7000DX. Ik heb er alleen nog nooit iemand mee gehoord of over gehoord. Toch heb ik al een paar keer jeuk gekregen als ik er 1 op ebay tegen kwam.


Het is dat ik toen ze uitkwamen in NL het geld (zo'n 7 a 800gulden) niet had, heb hem wel eens mogen bewonderen, erg mooi ding.
In NL zie je ze heel weinig 2e hands, en via ebay ben ik niet zo in thuis.

Staat opzeker in me verlanglijstje (hmmz goed idee voor een topicje)
Arthur
 

Berichtdoor speedy » 26 aug 2006, 11:44

Ik heb er zelf mee gewerkt en vondt het echt een monsterbak waarvan ik tot vandaag toe nog spijt heb dat ik hem heb verkocht.
Het enige nadeel was dat je er een losse koeler op moet leggen omdat hij anders zo warm werd dat hij ging velopen van frequntie
maar als je dat niet erg vindt is het een echte aanrader, mede omdat hij een lekkere bult vermogen doet
speedy
 

Volgende

Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 41 gasten

cron